SEMESTER

Äntligen är det semester! Underbart! :)

Vi inledde semestern med en härlig helg vid havet. Det blev även lite minishopping, fast inget till mig som vanligt.. Men liten fick ett par supermjuka fluffstrumpor. Jag och prinsen spelade även årets första kubb-match, och jag vann, som vanligt. ;D Härligt med sommar.

Förra veckans MVC besök gick bra, alla värden var som de skulle. Magen (bebisen) hade växt och vi lyssnade på hjärtljudet. Jag förstår inte hur BM hinner räkna... :) Har tänkt ni ska få se bild på magen, men är lite dålig på att fota.. Men här har ni en från slutet på vecka 28, dock inte en bra sådan. Men ska försöka ta mer bilder nu när liten växer så de knakar. Nu har vi ju gått in i vecka 30. :)

Magen v 28.
Bebismagen vecka 28.

Nu har även babyskyddet, som vi beställt, kommit. Även det från Maxi Cosi, superbra som funkar att ha till barnvagnen med, ifall man skulle vilja det..

Idag har vi vart på "självplock" och plockat jordgubbar. Dock var det preciiiis i sista stund, inte så mycket kvar. Men det räckte till att göra lite jordgubbssylt iallafall. Mmm... :) Vi plockade även gul och röd lök och rödbetor. Sedan köpte vi färsk majs, plommon och coctail-tomater i gårdsbutiken.


Jordgubbarna badar. :)


Såhär blev det! Fem burkar i varierande storlek.

Till kvällsmat blev det färsk nykokt majskolv, sååå gott! :)

Kommentarer
Postat av: Millan

Va fin du är på kortet med magen! :) Åh....så god sylten ser ut, man blir väldigt 'lörrkad' :P Puss&Kram

2011-07-14 @ 11:06:50
Postat av: Jenkan

Vad fiiiin! Magen ser alldeles lagom stor ut ;) kan du knyta skorna? Jag och mammsen va och plockade jordgubbar förra året, det var så mysigt att gå där med magen, även fast min inte va så stor.

MÅSTE ses snart gullet!!

2011-07-15 @ 08:38:20
URL: http://www.jenkan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0