Nova 2 månader

Idag är vår lillskrutta hela två månader gammal. Galet vad tiden går fort! Det känns som om hon växer så det knakar... Jag gissar att tiden kommer säkert fortsätta att gå i samma takt... Därför tänkte jag försöka sammanfatta en del av hur Nova är varje månadsdag. Detta bland annat för att kunna minnas tillbaka hur utvecklingen vart de olika månaderna.

Nova tycker om: Närhet och mys, gärna sitta nära i famnen. Titta mot lampor/ljus. Sitta i babysittern och försöka fånga leksakerna. Åka runt i babybjörnen är en klar favorit. Nova skrattar när man sjunger för henne. Nova älskar även babymassagen vi går på, då sover hon även extra gott efteråt.

Nova tycker inte om:
 Att ligga kvar i korgen när hon är vaken. Hon vill helst ha uppmärksamhet.

Nova äter: Helammas än så länge.

Nova sover: Om nätterna sover Nova ganska bra, vaknar oftast 2-3 gånger och ammas, somnar sedan om. Sedan är hon pigg på förmiddagen och sover i bärselen/vagnen mitt på dagen. Efter det är de ofta den längsta "vakenperioden" då Nova gärna vill leka och vara aktiv. Sedan eventuellt en liten tupplur innan det är dax att somna för natten.

Nova kan:
 Följa efter en med blicken, söker aktivt kontakt. Försöker gripa föremål, ex leksak som finns nära. Griper gärna tag i mammas kläder om hon får möjlighet, eller ännu bättre griper tag i håret... Nova skrattar när man busar och sjunger för henne. Jollrar med olika ljud. Nova kan även lyfta upp huvudet själv när hon ligger på mage.

Novas klädstorlek:
 Nova har fortfarande en del plagg, framförallt body's, i stl 50 som passar. Men annars är det mesta i stl 56 nu.

Nova är: Kontaktsökande, mysig och oftast glad.


Puss på dig min lilla älsklig!


Dagen spenderades med Sarah & lilla Ebba. Vi var ute och promenerade i nästan tre timmar. Å så pausade vi för lite kaffe. Väl hemma så fortsatte min lilla prinsessa att sova i sin själsäng. Även Cooper & Albus var jättetrötta efter promenaden, så de sov alla tre. Perfekt för mig så jag hann fixa lite.


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Grattis till stora, vackra tjejen!

2011-11-23 @ 10:26:16
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Lillis

Ååh vad hon e god! Vi längtar så! Pussokram

2011-11-24 @ 12:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0