Vilken resa...

Då var vi inne i Mars månad, kan man säga att det är vår nu då? :) Vissa dagar nu har vart helt underbara, fint väder med mycket sol. Denna veckan har de blivit lite mindre bloggande som ni säkert märkt. Anledingen till det är att jag har vart en galet trött mamma....

Nova är världens underbaraste, MEN denna vecka har hon inte vart helt nöjd. Måndag kväll och stor del av tisdagen var sååå jobbiga.. Vi åkte bil en del och det passade INTE alls den min lillskrutta.. Hon skrek och grät och inget passade, jag sjung alla sånger jag kunde, och försökte trösta så gått det gick. Tillslut fick vi stanna bilen och jag tröstade henne en stund. Då blev hon glad på någon sekund. Så jag satt med henne i knät en stund så hon fick återhämta sig från skrik & gråt attacken. Desvärre så hann jag inte mer än sätta ner henne i babyskyddet förrän hon började skrika och gråta igen. Men vi var ju tvugna att ta oss hem, så det var bara att köra. Hemska bilfärd... När vi kom hem sedan var jag heeeeeelt slut.. Som tur var Novas pappa hemma. Han hade även lagat middag när vi kom. Jag var så otroligt trött så jag la mig före kl 22, vilket är otroligt ovanligt när det gäller mig.. Utöver detta har de vart svårt att få henne att somna på dagen, måste vara någon utvecklingsfas som spökar.

Så igår hämtade vi krafter ute i solen. Långpromis och lunch ute i det fina vädret tillsammans med en annan mamma & bebis. Å idag har vi "bara" vart hemma, otroligt skönt. Pysslat lite och vilat, Nova har vart lite piggare och gladare idag. Tror rutinerna hemma är viktiga för Novis, extra viktiga dessutom i perioder när det händer mycket.

Imorgon ska vi med mammagänget till Svenska Mässan här i Göteborg på "Baby & Barn mässan". Hoppas de har massor med roliga saker. Det ska bli skoj att gå dit iallafall.


Här ser ni bilden jag tänkte lagt upp i måndags. Nova på sne.


Kommentarer
Postat av: Lillis

<3 världens godaste bebis <3

Tror att hon nog vill ut till Hönö igen nu. Solen skiner o himlen är blå :-)

2012-03-02 @ 12:50:23
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Naw skruttan, det där ÄR så jobbigt. Alfred gjorde så också en gång när vi åkte mkt bil,inget kul alls=(

2012-03-05 @ 12:34:32
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0