1 December

Måste dela med mig av dagens happening. Alla är säkert inte intresserade, men har man en bebis så har man...

Älskade unge... Idag har Nova lyckats spy ner sin mamma ett antal gånger. Underbar start på dagen: Spy ner sin mammas säng. Nog för att jag tänkte byta lakan, men ändå... Å sedan händer samma sak igen, på hela mig... Till saken hör även att jag var nyduschad och hade helt nya rena kläder.. Jajjamen, bara att byta både linne och tröja.. Vad händer då? Samma sak igen.. Åter igen spyr hon ner nästa ombyte med rena kläder....suck... Dessutom har hon varit galet mammig idag och inte alls velat vara för sig själv. Trots mysig inbäddning och skojjiga saker att titta på... Så det blev till att kånka runt i babybjörnen när jag fixade välbehövligt kaffe till mig. Jag har numera tappat räkningen på antalet klädombyten för både mig och lillskruttan och antalet små handdukar som nu utgör ett berg av smutstvätt.. Behöver jag nämna att jag tvättar?...

Nu har jag äntligen fått lillskruttan att somna och lagt över henne i sin korg.. Puh! Å ute ÖSREGNAR det! Inte speciellt skoj att gå hundpromisen idag, fy vad vi blev blöta allihopa! Utan Nova då, som var väl inpackad innanför regnjackan..

Å idag är det 1 December, myspys. Dax och tända datumljuset sedan när prinsen kommer hem från jobbet. Vi skulle även vart iväg på Babymassage idag, men vår instruktör var hemma för VAB. Så kan de gå.. Hoppas de blir av nästa vecka istället. Idag är min Nova nio veckor gammal, de får vi inte glömma. Undrar hur länge man håller på att räkna veckor?


Tur att hon är söt min Nova.

Kommentarer
Postat av: linnea!

sötaste <3 tur att vi ses imorn, så man kan få mysa lite.

2011-12-01 @ 15:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0