Cooper på vift?

Gårdagen spenderades i solen med en annan mamma & bebis. Så skönt att vara ute hela dagen. Vi hann med både lunch och kaffe. Vovvarna var hemma under tiden. Därför var det extra glada när vi kom hem igen. Å därmed extra laddade inför eftermiddagens löprunda. De vet precis vad som gäller när jag byter om till träningskläderna. Det var otroligt mycket folk och hundar ute och motionerade igår. Därmed en hel del hundmöten, som de flesta gick väldigt bra. När vi nyligen sprungit förbi en gäng vovvar så hör jag något bakom, släpandes. Vilket visade sig vara Cooper koppel och halsband. Jaha hann jag tänka, nu var han borta... Men inte då! Han sprang precis bakom mig, jättefint fokuserad. Ibland kan man faktiskt bli positivt övrraskad. Med tanke på att vi precis sprungit förbi ett gäng hundar och det var två hundar bara en bit framför oss. Skönt att veta att han fokuserade så bra så att han tyckte löpningen med mig och Albus var viktigare/roligare än springa iväg själv. Sedan stannade de direkt när jag sa till dem, och jag kunde koppla Cooper igen. Hemma sedan blev det stryrketräning, känns så skönt att jag kommit igång med träningen ordentligt igen.

Nu sover lillskruttan sin förmiddagsvila, efter det blir det till att ta på sig och ta ut vovvarna på promis i de fina vädret. Sedan ska vi hinna pyssla lite här hemma innan älsklingen kommer hem i eftermiddag, och då är det äntligen helg! Ha en skön fredag!


Ännu en bild från helgen. Här ser ni hur glad Nova är när Cooper & Albus är med. ♥

Kommentarer
Postat av: Emma Josefine

sv: hihi visst är dom söta ? :D jaa men precis, det är ju bra att kunna värma fötterna lite ändå när man är ute och promenerar ;) så fin hon är i sina solglasögon också, Alva sliter bara av sig sina så fort hon får chansen :D haha. Kram !!

2012-03-31 @ 10:14:11
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0